Montcada Neo: Conèixer el passat per transformar el futur
Què descobrirem
Un missatge codificat explica que un grup d'arqueòlegs del futur té evidències de la destrucció de la ciutat de Montcada i Reixac a l’any 2060.
Per poder frenar la contaminació irreversible de les aigües i l'abandó de la ciutat caldrà explorar altres models socials històrics. El repte és poder assegurar que la ciutat de Montcada segueixi en ús l’any 2060 i per això cal revertir les males conductes i evitar la contaminació irreversible de les aigües. Per aconseguir-ho, caldrà crear nous models autosostenibles i cada membre dels 6 equips (com a màxim) haurà d'agafar 5 compromisos individuals vinculats als ODS. El grup d'investigadors del futur ens donaran les eines per poder assolir el nostre repte.
Per poder frenar la contaminació irreversible de les aigües i l'abandó de la ciutat caldrà explorar altres models socials històrics. El repte és poder assegurar que la ciutat de Montcada segueixi en ús l’any 2060 i per això cal revertir les males conductes i evitar la contaminació irreversible de les aigües. Per aconseguir-ho, caldrà crear nous models autosostenibles i cada membre dels 6 equips (com a màxim) haurà d'agafar 5 compromisos individuals vinculats als ODS. El grup d'investigadors del futur ens donaran les eines per poder assolir el nostre repte.
Com ho farem
Montcada Neo és una activitat modulable que té per objectiu un treball a fons sobre els temes de sostenibilitat i aigua però amb la innovació que aquests objectius es treballen de manera interdisciplinària tot combinant la història, l'arqueologia i el coneixement del medi.
Està dissenyada com una activitat modulable. L'activitat sencera, especialment pensada pera grups que estiguin treballant un projecte d'aula relacionat amb els ODS i l'aigua comporta dedicar dos matins (dues sessions de 4 hores) i té un cost de 150 euros. Hi ha la possibilitat de fer una sessió només amb la part més lúdica en un matí (4 hores) amb un cost de 100 euros.
Està dissenyada com una activitat modulable. L'activitat sencera, especialment pensada pera grups que estiguin treballant un projecte d'aula relacionat amb els ODS i l'aigua comporta dedicar dos matins (dues sessions de 4 hores) i té un cost de 150 euros. Hi ha la possibilitat de fer una sessió només amb la part més lúdica en un matí (4 hores) amb un cost de 100 euros.
Materials educatius
Materials pel desenvolupament de l'activitat aportats pel museu
Cost
100 € un mati - 150 euros dos matins
Descomptes
Durada
Tot el matí
Número màxim d'assistents
30
Es pot fer al centre docent?
Si
Virtual
Text per defecte Virtual SI, però no hi ha text
Transport
En tren: Estació de Montcada bifurcació (R3, R4 I R7)
Zona de parada d'autocars al costat del camp de futbol de Can Sant Joan a 500 m.
Zona de parada d'autocars al costat del camp de futbol de Can Sant Joan a 500 m.
Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?
La Casa de les Aigües es troba al mig del Parc de les Aigües (taules de picnic, zona de jocs, etc.)
Primaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit de coneixement del medi
Medi natural
Medi social
Món actual
Món actual
Salut i equilibri personal
Salut i equilibri personal
Tecnologia i vida quotidiana
Tecnologia i vida quotidiana
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Educació física
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció, comprensió i valoració
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació en valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'aprendre per aprendre
Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Especifica les competències que es treballen
Secundaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cientificotecnològic
Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Medi ambient
Medi ambient
Medi ambient
Salut
Salut
Salut
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Especifica les competències que es treballen
Àmbit social
Dimensió històrica
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Activitat física saludable
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció i escolta
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cultura i valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit personal i social
Autoconeixement
Aprendre per aprendre
Participació
Aprendre per aprendre
Participació
Especifica les competències que es treballen
Batxillerat
Competències bàsiques
Comunicativa
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
Especifica les competències que es treballen
Batxillerat
Especifica si es treballen Objectius de Desenvolupament Sostenible i en cas afirmatiu quins són
ODS
Aigua neta i sanejament
Indústria, innovació i infraestructures
Ciutats i comunitats sostenibles
Consum i producció responsables
Acció climàtica
Vida terrestre
Aigua neta i sanejament
Indústria, innovació i infraestructures
Ciutats i comunitats sostenibles
Consum i producció responsables
Acció climàtica
Vida terrestre
ETAPA ESCOLAR I CURSOS
Secundaria
- 1r (12-13 anys)
- 2n (13-14 anys)