VISITA A LA CASA ALEGRE DE SAGRERA EN ANGLÈS O FRANCÈS
Què descobrirem
Visita del programa “Activitats en llengua estrangera”.
Explicació de l’evolució històrica i arquitectònica de la Casa Alegre de Sagrera.
La Casa Alegre de Sagrera es va construir a inicis del segle XIX. D'aquesta primera època es conserven pintures murals originals a les sales de la primera planta. Una reforma important duta a terme l'any 1911 va convertir l'edifici en un model d'habitatge burgès industrial terrassenc d'època modernista.
Desenvolupa una funció museística des de l'any 1973. Alguns dels seus espais es presenten com a estances moblades i decorades; i d'altres, contenen diverses col•leccions.
L’activitat se centra en aspectes històrics, socials, formals i tècnics d’història de l’art.
Explicació de l’evolució històrica i arquitectònica de la Casa Alegre de Sagrera.
La Casa Alegre de Sagrera es va construir a inicis del segle XIX. D'aquesta primera època es conserven pintures murals originals a les sales de la primera planta. Una reforma important duta a terme l'any 1911 va convertir l'edifici en un model d'habitatge burgès industrial terrassenc d'època modernista.
Desenvolupa una funció museística des de l'any 1973. Alguns dels seus espais es presenten com a estances moblades i decorades; i d'altres, contenen diverses col•leccions.
L’activitat se centra en aspectes històrics, socials, formals i tècnics d’història de l’art.
Com ho farem
Visita guiada en anglès o francès.
Consulteu la fitxa descriptiva a: https://www.terrassa.cat/documents/12006/45421033/21-22_47_MdT_Casa_Alegre_Sagrera_AN-FR.pdf/054f2c92-32a8-413e-8ddb-96bc0d1ffd74
Consulteu la fitxa descriptiva a: https://www.terrassa.cat/documents/12006/45421033/21-22_47_MdT_Casa_Alegre_Sagrera_AN-FR.pdf/054f2c92-32a8-413e-8ddb-96bc0d1ffd74
Materials educatius
- Catàleg del Museu núm. 2 “Pere Viver, entre la bastida i el cavallet”: https://www.terrassa.cat/catalegs-museu
- Catàleg del Museu núm. 7 “Les arts modernistes aplicades a Terrassa”: https://www.terrassa.cat/catalegs-museu
- Catàleg del Museu núm. 8 “Art local: 1883-1936”: https://www.terrassa.cat/catalegs-museu
- Quadern i Dossier didàctic del Museu núm. 2. “La Casa Alegre de Sagrera”: https://www.terrassa.cat/quaderns-i-dossiers-didactics
- Maqueta tàctil de la casa i textos en lletra gran i Braille
- Vídeos explicatius d’aquest immoble amb interpretació en llengua de signes catalana i subtítols, dins del projecte “La Mirada Tàctil” de la Diputació de Barcelona: https://www.terrassa.cat/accessibilitat-museu
- Catàleg del Museu núm. 7 “Les arts modernistes aplicades a Terrassa”: https://www.terrassa.cat/catalegs-museu
- Catàleg del Museu núm. 8 “Art local: 1883-1936”: https://www.terrassa.cat/catalegs-museu
- Quadern i Dossier didàctic del Museu núm. 2. “La Casa Alegre de Sagrera”: https://www.terrassa.cat/quaderns-i-dossiers-didactics
- Maqueta tàctil de la casa i textos en lletra gran i Braille
- Vídeos explicatius d’aquest immoble amb interpretació en llengua de signes catalana i subtítols, dins del projecte “La Mirada Tàctil” de la Diputació de Barcelona: https://www.terrassa.cat/accessibilitat-museu
Cost
50 EUR/grup + entrada
Descomptes
Durada
1:00h
Número màxim d'assistents
30
Es pot fer al centre docent?
No
Virtual
Presencial
Transport
En cotxe:
Per l'autopista C-58 (Barcelona/Meridiana - Terrassa) o l'autopista C-32 (peatge, Terrassa - Barcelona pels túnels de Vallvidrera o Manresa - Terrassa). Us recomanem agafar la sortida Terrassa Centre i arribar al centre històric.
Aparcament:
Al Portal de Sant Roc, a la Plaça Vella, al Raval de Montserrat, al Vapor Ventalló i al Passeig Comte d'Ègara.
En tren:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC (Línia S1-Terrassa). Estació Terrassa Rambla
Rodalies RENFE (Línia R4). Estació Terrassa
En autobús urbà TMESA:
L1, L2, L4, L5, L6, L8, L9, L12 (Mercat) i L1 (Plaça Didó)
Per l'autopista C-58 (Barcelona/Meridiana - Terrassa) o l'autopista C-32 (peatge, Terrassa - Barcelona pels túnels de Vallvidrera o Manresa - Terrassa). Us recomanem agafar la sortida Terrassa Centre i arribar al centre històric.
Aparcament:
Al Portal de Sant Roc, a la Plaça Vella, al Raval de Montserrat, al Vapor Ventalló i al Passeig Comte d'Ègara.
En tren:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC (Línia S1-Terrassa). Estació Terrassa Rambla
Rodalies RENFE (Línia R4). Estació Terrassa
En autobús urbà TMESA:
L1, L2, L4, L5, L6, L8, L9, L12 (Mercat) i L1 (Plaça Didó)
Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?
Plaça Vella
Primaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit de coneixement del medi
Medi natural
Medi social
Món actual
Món actual
Salut i equilibri personal
Salut i equilibri personal
Tecnologia i vida quotidiana
Tecnologia i vida quotidiana
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Educació física
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció, comprensió i valoració
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació en valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'aprendre per aprendre
Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Especifica les competències que es treballen
Secundaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cientificotecnològic
Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Medi ambient
Medi ambient
Medi ambient
Salut
Salut
Salut
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Especifica les competències que es treballen
Àmbit social
Dimensió històrica
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Activitat física saludable
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció i escolta
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cultura i valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit personal i social
Autoconeixement
Aprendre per aprendre
Participació
Aprendre per aprendre
Participació
Especifica les competències que es treballen
Batxillerat
Competències bàsiques
Comunicativa
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
Especifica les competències que es treballen
No hi ha competències a mostrar
ETAPA ESCOLAR I CURSOS
Tot primaria
Tot secundaria
Batxillerat
- Modalitat d'Arts
- Modalitat d’humanitats i ciències socials
Tot altres formacions