Activitat

Una experiència educativa complementària a l’escola per a descobrir, investigar, reflexionar i aprendre

VISITA A LA SEU D’ÈGARA EN ANGLÈS O FRANCÈS

 

 

Què descobrirem

Visita del programa “Activitats en llengua estrangera”.
Explicació de l’evolució històrica i arquitectònica del conjunt, centrada en aspectes formals i tècnics d’història de l’art i en els resultats de les darreres intervencions arqueològiques fetes a la Seu d’Ègara.
El conjunt de les esglésies de Sant Pere constitueix un element excepcional del patrimoni històric i artístic català.
El patrimoni arqueològic i artístic que contenen Sant Pere, Sant Miquel i Santa Maria abasten un període ininterromput des d’època ibèrica fins a l’actualitat.
Destaquen els testimonis conservats dels edificis de la seu episcopal d'Ègara (s.V-VII), les pintures murals altmedievals i romàniques i els retaules gòtics i també l'arquitectura de les tres esglésies.

Com ho farem

Visita guiada en llengua anglesa o francesa.

Consulteu la fitxa descriptiva a: https://www.terrassa.cat/documents/12006/45421033/21-22_48_MdT_Seu_Egara_AN-FR.pdf/7236a1cc-2404-445b-85b8-c7a6471efebf

Materials educatius

- Audiovisual i recreació virtual de la seu Episcopal d’Ègara del segle VI
- Quadern del Museu i Dossier didàctic del Museu núm. 5. La Seu d’Ègara. Esglésies de Sant Pere de Terrassa: https://www.terrassa.cat/quaderns-i-dossiers-didactics
- Catàleg del Museu núm. 9 “La memòria de les esglésies de Sant Pere de Terrassa, 1850-1950”: https://www.terrassa.cat/catalegs-museu
- Exposició virtual “El Bisbat d’Ègara”: http://emap.terrassa.cat/bisbatEgara/
- Guia de visita “La Seu d’Ègara. Esglésies de Sant Pere de Terrassa”: https://www.terrassa.cat/seu-egara
- Làmines d’il•lustracions que recreen l’espai que ocupa la Seu d’Ègara en diferents períodes històrics. Aquests dibuixos són obra de l’artista terrassenc Jesús Gómez (Acebuch).
- Opuscle “Les esglésies de Sant Pere”
- RIBAS GARRIGA, R. “Culte i iconografia de Sant Abdó i Sant Senén a Catalunya”. Ed. Claret
- SÁNCHEZ MÁRQUEZ, C. “Una tragèdia pintada. El martiri de Sant Tomàs Becket a Santa Maria de Terrassa i la difusió del culte a la península Ibèrica”. Anem Editors
- 9 vídeos explicatius d’aquest conjunt amb interpretació en llengua de signes catalana i subtítols, dins del projecte “La Mirada Tàctil” de la Diputació de Barcelona: https://www.terrassa.cat/accessibilitat-museu

Cost

63 EUR/grup + entrada

Descomptes

Durada

1:30h

Número màxim d'assistents

30

Es pot fer al centre docent?

No

Virtual

Presencial

Transport

En cotxe:
Per l'autopista C-58 (Barcelona/Meridiana - Terrassa) o l'autopista C-16 (peatge, Terrassa - Barcelona pels túnels de Vallvidrera o Manresa - Terrassa). Recomanem sortir a Terrassa Centre, arribar al passeig 22 de juliol i baixar pel carrer de Salmerón.
També es pot agafar l'entrada de Terrassa sud, per l'Avinguda del Vallès.

Aparcament:
Al Passeig del Comte d'Ègara i al carrer de Sant Antoni.

Aparcament per autocars:
Al carrer Puig i Cadafalch (Horari: de dilluns a dissabte, de 9 a 19h i diumenges i festius, de 10 a 14h).

En tren:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC (Línia S1-Terrassa). Estació Vallparadís Universitat
Rodalies RENFE (Línia R4). Estació Terrassa

En autobús urbà TMESA:



L6, L10 i L11 (Cartoixa de Vallparadís) i L2 (Carretera de Matadepera)

Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?

Parc de Vallparadís o Plaça del Rector Homs

Primaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit de coneixement del medi

Medi natural
Medi social
 Món actual
 Món actual
 Salut i equilibri personal
 Salut i equilibri personal
 Tecnologia i vida quotidiana
 Tecnologia i vida quotidiana
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió plurilingüe i intercultural
 Dimensió plurilingüe i intercultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Educació física
 Hàbits saludables
 Expressió i comunicació corporal
 Joc motor i temps de lleure

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció, comprensió i valoració
 Interpretació i producció
 Imaginació i creativitat

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Hàbits, civisme i identitat digital.

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació en valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió social

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'aprendre per aprendre

 Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
 Aprenentatge individual
 Aprenentatge en grup
 Actitud positiva envers l’aprenentatge

Especifica les competències que es treballen

Secundaria

Àmbit lingüístic

Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comunicació oral
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Comprensió lectora
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Expressió escrita
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió literaria
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe
 Dimensió actitudinal i plurilingüe

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cientificotecnològic

Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
 Medi ambient
 Medi ambient
 Medi ambient
 Salut
 Salut
 Salut

Especifica les competències que es treballen

Àmbit matemàtic

 Resolució de problemes
 Raonament i prova
 Connexions
 Comunicació i representació

Especifica les competències que es treballen

Àmbit digital

 Instruments i aplicacions
 Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
 Comunicació interpersonal i col·laboració
 Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Especifica les competències que es treballen

Àmbit social

 Dimensió històrica
 Dimensió geogràfica
 Dimensió cultural i artística
 Dimensió ciutadana

Especifica les competències que es treballen

Àmbit d'educació física

 Activitat física saludable
 Esport
 Activitat física i temps de lleure
 Expressió i comunicació corporal

Especifica les competències que es treballen

Àmbit artístic

 Percepció i escolta
 Expressió, interpretació i creació
 Societat i cultura

Especifica les competències que es treballen

Àmbit cultura i valors

 Dimensió personal
 Dimensió interpersonal
 Dimensió sociocultural

Especifica les competències que es treballen

Àmbit personal i social

 Autoconeixement
 Aprendre per aprendre
 Participació

Especifica les competències que es treballen

Batxillerat

Competències bàsiques

 Comunicativa
 En la gestió i el tractament de la informació
 Digital
 En recerca
 Personal i interpersonal
 En el coneixement i la interacció amb el món

Especifica les competències que es treballen

No hi ha competències a mostrar

ETAPA ESCOLAR I CURSOS

Tot primaria
Tot secundaria
Batxillerat
  • Modalitat d'Arts
  • Modalitat d’humanitats i ciències socials
Tot altres formacions

DOCUMENTS

ACCESSIBILITAT

COMENTARIS

LES MEVES ÚLTIMES RESERVES

Image

Contacte

Consell Comarcal del Vallès Occidental

Carretera N-150, Km 15
08227 - Terrassa

Més informació

Search