Institut Català de Paleontologia
Investigant i dibuixant dinosaures
Què descobrirem
Aquesta activitat consisteix en donar una base de dibuix i una visió d'aquest com a mitjà de comunicació i d'aprenentatge sobre el nostre entorn, en aquest cas viure el museu a través del dibuix de dinosaures
Com ho farem
Farem un petit recorregut pel museu per observar que s'hi exposa. A continuació, a l'aula començarem tractant les figures geomètriques simples com la circumferència, el triangle, el rectangle i el quadrat i de com aquestes formes ens poden ajudar a entendre i a dibuixar objectes. L'ésser humà ha estat capaç de representar allò que l'envolta des que és un ésser conscient de si mateix. Aquesta pulsió de representar la desenvoluparem amb els conceptes bàsics i l'aplicarem a l'hora de representar en el nostre quadern. Després d'una petita introducció a la representació i a les formes geomètriques observarem fòssils i dibuixarem algun exemple. Farem exercicis tots junts a l'aula.
Un cop fet això sortirem a dibuixar el Triceratops, però no l'esquelet, que és el que veiem, sinó com hauria estat aquest dinosaure per fora, amb la seva pell, ja que això és el que fan els paleoil- lustradors. Mentre estiguin fent l'activitat, l'educador anirà fent un seguiment individualitzat per tal d'ajudar a entendre com representar cada peça. Un cop fet això cadascú exposarà el seu dibuix i el posarà en comú amb la resta del grup classe
Un cop fet això sortirem a dibuixar el Triceratops, però no l'esquelet, que és el que veiem, sinó com hauria estat aquest dinosaure per fora, amb la seva pell, ja que això és el que fan els paleoil- lustradors. Mentre estiguin fent l'activitat, l'educador anirà fent un seguiment individualitzat per tal d'ajudar a entendre com representar cada peça. Un cop fet això cadascú exposarà el seu dibuix i el posarà en comú amb la resta del grup classe
Materials educatius
No
Cost
75€
Descomptes
Escoles de màxima complexitat
Durada
1:00h
Número màxim d'assistents
30
Es pot fer al centre docent?
No
Virtual
Presencial
Transport
El museu és troba en una zona preferent de vianants, els autocars han de deixar els infants al costat del mercat (C/ Colom cantonada c/ Coromines)
Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?
Els jardinets de davant del mercat
Primaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Competència del coneixement i la interacció amb el món físic
Àmbit de coneixement del medi
Medi natural
Medi social
Món actual
Món actual
Salut i equilibri personal
Salut i equilibri personal
Tecnologia i vida quotidiana
Tecnologia i vida quotidiana
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Educació física
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció, comprensió i valoració
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Especifica les competències que es treballen
Competència artística i cultural.
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Especifica les competències que es treballen
Competència del coneixement i la interacció amb el món físic.
Àmbit d'educació en valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Especifica les competències que es treballen
Competència d’autonomia i d’iniciativa personal.
Àmbit d'aprendre per aprendre
Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Especifica les competències que es treballen
Secundaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cientificotecnològic
Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Medi ambient
Medi ambient
Medi ambient
Salut
Salut
Salut
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Especifica les competències que es treballen
Àmbit social
Dimensió històrica
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Activitat física saludable
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció i escolta
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cultura i valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit personal i social
Autoconeixement
Aprendre per aprendre
Participació
Aprendre per aprendre
Participació
Especifica les competències que es treballen
Batxillerat
Competències bàsiques
Comunicativa
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
Especifica les competències que es treballen
Infantil
Quines són les capacitats que es treballen amb aquesta activitat?
Capacitat d'aprendre a aprendre
Capacitat de descoberta de l'entorn
Capacitat de descoberta de l'entorn
ETAPA ESCOLAR I CURSOS
Infantil
- 2n cicle - parvulari (3-6 anys)
Tot primaria