Visita Edificis modernistes
Visita als Edificis Modernistes de la Fundació 1859
Què descobrirem
Aquesta activitat consisteix en una visita guiada per l'interior de l'antiga Seu de la Caixa Sabadell, construïda a començaments del segle XX amb la intenció de crear un edifici més gran on poder allotjar les oficines de la caixa.
Com ho farem
A la visita, s'explica la història de l'edifici i el seu ús des de la seva construcció fins a l'actualitat; es parla de l'arquitecte modernista Jeroni Martorell, autor tant d'aquest edifici com del de l'Espai Cultura; i dels fundadors de Caixa Sabadell, el més conegut dels quals és Pere Turull i Sallent, alcalde i fabricant tèxtil de Sabadell.
Aprofitant els elements modernistes que ofereix l'edifici, es fa una descripció detallada de tots aquests, fent especial menció al significat de cada un d'ells.
Els continguts de la visita als edificis modernistes es poden complementar amb un taller on es treballa o bé un vitrall o bé un mosaic, és a dir, dos dels elements més utilitzats pels modernistes per a fer els seus edificis i les seves decoracions.
El taller de vitralls, adreçat als alumnes de 2n cicle d'educació infantil i cicle inicial de primària, consisteix en la realització d'un vitrall adaptant la tècnica emprada pels modernistes en funció del nivell educatiu de cada grup.
I en el taller de mosaics, adient per cicle mitjà i superior d'educació primària, s'hi realitza un mosaic amb el material utilitzat des d'època romana per a fer els mosaics, és a dir, les tessel·les de diferents colors.
Les explicacions s'adapten a l'edat i als interessos dels visitants.
La visita i els tallers també poden realitzar-se en anglès.
Aprofitant els elements modernistes que ofereix l'edifici, es fa una descripció detallada de tots aquests, fent especial menció al significat de cada un d'ells.
Els continguts de la visita als edificis modernistes es poden complementar amb un taller on es treballa o bé un vitrall o bé un mosaic, és a dir, dos dels elements més utilitzats pels modernistes per a fer els seus edificis i les seves decoracions.
El taller de vitralls, adreçat als alumnes de 2n cicle d'educació infantil i cicle inicial de primària, consisteix en la realització d'un vitrall adaptant la tècnica emprada pels modernistes en funció del nivell educatiu de cada grup.
I en el taller de mosaics, adient per cicle mitjà i superior d'educació primària, s'hi realitza un mosaic amb el material utilitzat des d'època romana per a fer els mosaics, és a dir, les tessel·les de diferents colors.
Les explicacions s'adapten a l'edat i als interessos dels visitants.
La visita i els tallers també poden realitzar-se en anglès.
Materials educatius
Cost
Preu: 55,00€/grup (visita) o 110,00€/grup (visita i taller)
Descomptes
Escoles Màxima Complexitat: 20% de descompte
Escoles Pla Educatiu d’Entorn: 20% de descompte
Escoles d’Educació Especial: 10% de descompte
Escoles Pla Educatiu d’Entorn: 20% de descompte
Escoles d’Educació Especial: 10% de descompte
Durada
1:00h
Número màxim d'assistents
30
Es pot fer al centre docent?
No
Virtual
Text per defecte Virtual SI, però no hi ha text
Transport
Carrer per a vianants. La parada més propera de FGC és la de Sabadell Plaça Major (és a 5 minuts de l'edifici). La parada més propera de Renfe és la de Renfe Sabadell Centre (és a 12 minuts).
Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?
L'Espai Cultura compta amb els Jardinets de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, on es pot jugar i menjar.
Primaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Àmbit de coneixement del medi
Medi natural
Medi social
Món actual
Món actual
Salut i equilibri personal
Salut i equilibri personal
Tecnologia i vida quotidiana
Tecnologia i vida quotidiana
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Educació física
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció, comprensió i valoració
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Especifica les competències que es treballen
- Competència artística i cultural
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació en valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'aprendre per aprendre
Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Especifica les competències que es treballen
Secundaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Especifica les competències que es treballen
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Àmbit cientificotecnològic
Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Medi ambient
Medi ambient
Medi ambient
Salut
Salut
Salut
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Especifica les competències que es treballen
Àmbit social
Dimensió històrica
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Activitat física saludable
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció i escolta
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Especifica les competències que es treballen
- Competència artística i cultural
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Àmbit cultura i valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit personal i social
Autoconeixement
Aprendre per aprendre
Participació
Aprendre per aprendre
Participació
Especifica les competències que es treballen
Batxillerat
Competències bàsiques
Comunicativa
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
Especifica les competències que es treballen
Competència artística i cultural
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Infantil
Quines són les capacitats que es treballen amb aquesta activitat?
- Capacitat d'aprendre a descobrir i tenir iniciativa
- Capacitat d'aprendre a pensar i comunicar
- Capacitat d'aprendre a pensar i comunicar
ETAPA ESCOLAR I CURSOS
Infantil
- 2n cicle - parvulari (3-6 anys)
Tot primaria
Tot secundaria
Tot batillerat
Altres formacions
- Cicle de grau mitjà - formació professional
- Cicle de grau superior - formació professional
- Altres formacions no reglades