VISITA “DE PROFESSIÓ... GUIA!”
Què descobrirem
L’APS és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un projecte en el que els participants es formen treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.L’alumnat ha de donar a conèixer la Casa Alegre de Sagrera al col·lectiu mitjançant de metodologia de difusió escollida. El punt de partida és una visita guiada a la casa de la mà de l’equip del Servei Educatiu del museu (evolució històrica i artística), presentant el projecte didàctic del museu i les eines disponibles i acabar plantejant el disseny i la realització d’una visita guiada.El grup inicia un treball a l’escola per preparar el guió i els materials didàctics (vestuari, elements per explicar un conte, titelles, reproducció d’objectes, fotografies, jocs...).Per finalitzar el procés, l’alumnat tornarà a la Casa Alegre de Sagrera per presentar la seva activitat a companys d’escola, familiars, algun col·lectiu especial de gent gran o nouvinguts... D’aquesta manera difondran el patrimoni modernista de la ciutat.
Com ho farem
Visita guiada + treball centre educatiu + visita guiada a càrrec de l'alumnat
Podeu consultar la fitxa descriptiva a: https://www.terrassa.cat/documents/12006/45421033/21-22_07_MdT_De_professio_guia.pdf/af119114-7472-4efb-b334-039eb9238632
Podeu consultar la fitxa descriptiva a: https://www.terrassa.cat/documents/12006/45421033/21-22_07_MdT_De_professio_guia.pdf/af119114-7472-4efb-b334-039eb9238632
Materials educatius
- Audiovisual “Art Nouveau & Society” (en llengua anglesa). Réseau Art Nouveau Network (RANN). © Réseau Art Nouveau Network, 2008: https://youtu.be/kbaQ41b3knM
- Catàleg del Museu núm. 7 “Les arts modernistes aplicades a Terrassa”: https://www.terrassa.cat/catalegs-museu
- Quadern i Dossier didàctic del Museu núm. 2. “La Casa Alegre de Sagrera”: https://www.terrassa.cat/quaderns-i-dossiers-didactics
- Maqueta tàctil de la casa i textos en lletra gran i Braille
- Vídeos explicatius d’aquest immoble amb interpretació en llengua de signes catalana i subtítols, dins del projecte “La Mirada Tàctil” de la Diputació de Barcelona: https://www.terrassa.cat/accessibilitat-museu
- Catàleg del Museu núm. 7 “Les arts modernistes aplicades a Terrassa”: https://www.terrassa.cat/catalegs-museu
- Quadern i Dossier didàctic del Museu núm. 2. “La Casa Alegre de Sagrera”: https://www.terrassa.cat/quaderns-i-dossiers-didactics
- Maqueta tàctil de la casa i textos en lletra gran i Braille
- Vídeos explicatius d’aquest immoble amb interpretació en llengua de signes catalana i subtítols, dins del projecte “La Mirada Tàctil” de la Diputació de Barcelona: https://www.terrassa.cat/accessibilitat-museu
Cost
40 EUR/grup
Descomptes
Durada
1:00h
Número màxim d'assistents
30
Es pot fer al centre docent?
No
Virtual
Presencial
Transport
En cotxe:
Per l'autopista C-58 (Barcelona/Meridiana - Terrassa) o l'autopista C-32 (peatge, Terrassa - Barcelona pels túnels de Vallvidrera o Manresa - Terrassa). Us recomanem agafar la sortida Terrassa Centre i arribar al centre històric.
Aparcament:
Al Portal de Sant Roc, a la Plaça Vella, al Raval de Montserrat, al Vapor Ventalló i al Passeig Comte d'Ègara.
En tren:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC (Línia S1-Terrassa). Estació Terrassa Rambla
Rodalies RENFE (Línia R4). Estació Terrassa
En autobús urbà TMESA:
L1, L2, L4, L5, L6, L8, L9, L12 (Mercat) i L1 (Plaça Didó)
Per l'autopista C-58 (Barcelona/Meridiana - Terrassa) o l'autopista C-32 (peatge, Terrassa - Barcelona pels túnels de Vallvidrera o Manresa - Terrassa). Us recomanem agafar la sortida Terrassa Centre i arribar al centre històric.
Aparcament:
Al Portal de Sant Roc, a la Plaça Vella, al Raval de Montserrat, al Vapor Ventalló i al Passeig Comte d'Ègara.
En tren:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC (Línia S1-Terrassa). Estació Terrassa Rambla
Rodalies RENFE (Línia R4). Estació Terrassa
En autobús urbà TMESA:
L1, L2, L4, L5, L6, L8, L9, L12 (Mercat) i L1 (Plaça Didó)
Existeix algun espai proper a l'aire lliure on esmorzar o fer una estona d'esbarjo?
Plaça Vella
Primaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit de coneixement del medi
Medi natural
Medi social
Món actual
Món actual
Salut i equilibri personal
Salut i equilibri personal
Tecnologia i vida quotidiana
Tecnologia i vida quotidiana
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió plurilingüe i intercultural
Dimensió plurilingüe i intercultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Educació física
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Hàbits saludables
Expressió i comunicació corporal
Joc motor i temps de lleure
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció, comprensió i valoració
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Interpretació i producció
Imaginació i creativitat
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Hàbits, civisme i identitat digital.
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació en valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Dimensió interpersonal
Dimensió social
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'aprendre per aprendre
Autoconeixement respecte de l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Aprenentatge individual
Aprenentatge en grup
Actitud positiva envers l’aprenentatge
Especifica les competències que es treballen
Secundaria
Àmbit lingüístic
Llengua catalana
Llengua castellana
Llengua estrangera
Comunicació oral
Comunicació oral
Comunicació oral
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Comprensió lectora
Expressió escrita
Expressió escrita
Expressió escrita
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió literaria
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Dimensió actitudinal i plurilingüe
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cientificotecnològic
Biologia i geologia
Física i química
Tecnologia
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana
Medi ambient
Medi ambient
Medi ambient
Salut
Salut
Salut
Especifica les competències que es treballen
Àmbit matemàtic
Resolució de problemes
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Raonament i prova
Connexions
Comunicació i representació
Especifica les competències que es treballen
Àmbit digital
Instruments i aplicacions
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Comunicació interpersonal i col·laboració
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Especifica les competències que es treballen
Àmbit social
Dimensió històrica
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Dimensió geogràfica
Dimensió cultural i artística
Dimensió ciutadana
Especifica les competències que es treballen
Àmbit d'educació física
Activitat física saludable
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Esport
Activitat física i temps de lleure
Expressió i comunicació corporal
Especifica les competències que es treballen
Àmbit artístic
Percepció i escolta
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Expressió, interpretació i creació
Societat i cultura
Especifica les competències que es treballen
Àmbit cultura i valors
Dimensió personal
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Dimensió interpersonal
Dimensió sociocultural
Especifica les competències que es treballen
Àmbit personal i social
Autoconeixement
Aprendre per aprendre
Participació
Aprendre per aprendre
Participació
Especifica les competències que es treballen
Batxillerat
Competències bàsiques
Comunicativa
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
En la gestió i el tractament de la informació
Digital
En recerca
Personal i interpersonal
En el coneixement i la interacció amb el món
Especifica les competències que es treballen
No hi ha competències a mostrar
ETAPA ESCOLAR I CURSOS
Primaria
- 5è (10-11 anys)
- 6è (11-12 anys)
Tot secundaria
Batxillerat
- Modalitat d'Arts
- Modalitat d’humanitats i ciències socials
Altres formacions
- Cicle de grau mitjà - formació professional
- Cicle de grau superior - formació professional